Prinses Margriet en Pieter van Vollenhoven openen het Centre for Disaster Resilience bij ITC

Op 28 oktober 2021 openende Prinses Margriet en Pieter van Vollenhoven het Centre for Disaster Resilience. Dit gebeurde bij de faculteit Geo-Informatie Wetenschappen en Aardobservatie (ITC) aan de Universiteit van Twente. Oorspronkelijk was het ITC (International Training Centre) bedoeld om mensen vanuit ontwikkelingslanden cursussen cartografie, GIS en luchtfotografie aan te bieden, maar is nu al aantal jaren onderdeel van Universiteit Twente. En heeft ondertussen al vele GIS-specialisten opgeleid.

Nieuwsbericht komt van RTVOost https://www.rtvoost.nl/nieuws/2022833/Koninklijk-bezoek-in-Enschede-Prinses-Margriet-en-Pieter-van-Vollenhoven-openen-nieuw-onderzoekscentrum-UT Onder de streep de originele tekst.


Koninklijk bezoek vandaag op de Universiteit Twente. Prinses Margriet en Pieter van Vollenhoven openden het Centre for Disaster Resilience bij de faculteit Geo-Informatie Wetenschappen en Aardobservatie (ITC). Een hele mond vol. Het doel? De maatschappij beter voorbereiden op natuurrampen.

“Dit staat al een jaar of twee in de steigers”, vertelt Mark van der Meijde, een van de oprichters van het centrum. “We hebben hier een grote groep vooraanstaande mensen op het gebied van rampen in Nederland. Wetenschappers komen uit de velden aardwetenschappen, stadsplanning, voedselzekerheid, regenval, meteorologie, etc. We hebben een brede expertise.”

Koninklijke opening

The Centre for Disaster Resilience, grofweg vertaald ‘centrum voor rampenbestendigheid’, trok koninklijk bezoek. Met een druk op de rode knop openden Prinses Margriet en Pieter van Vollenhoven het onderzoekscentrum.

Er was zelfs een onverwachte primeur. Volgens Van Vollenhoven was het de eerste keer dat zowel hij als zijn vrouw een speech hielden op hetzelfde symposium. Prinses Margriet is al jarenlang verbonden aan het Rode Kruis en Van Vollenhoven is voormalig voorzitter van de Onderzoeksraad voor de Veiligheid. Ze benadrukten beiden dat ‘voorkomen beter is dan genezen’.Prinses Margriet en Pieter van Vollenhoven voor het universiteitsgebouw (Foto: RTV Oost)

Rampenbestendigheid

Een hele happening dus, in Enschede. Maar wat gaat er precies in dat onderzoekscentrum gebeuren? “Het centrum verbindt de expertise van al die onderzoekers, afdelingen en disciplines”, legt Van der Meijde uit. Hij geeft een voorbeeld: “Op het moment dat er een storm woedt en er dakpannen en takken naar beneden vallen, bellen mensen vaak in paniek 112”.

Dat lijkt geen gekke gedachte, maar volgens Van der Meijde is dat niet de bedoeling. “De overheid moet dan communiceren om 0800 – 68 68 377 te bellen en niet 112 als er geen gewonden zijn. Dat is een praktisch voorbeeld van ‘resilience’. De maatschappij is niet goed voorbereid en maakt in paniek niet de juiste keuzes. Wij willen mensen beter voorbereiden en ervoor zorgen dat ze op het juiste moment weten welke kanalen ze moeten bewandelen om extra hulp te krijgen.”

‘Bijzondere dag’

Ook Maarten van Aalst, hoogleraar Klimaat en Rampen, benadrukt het belang van deze lancering. “Het was een bijzondere dag voor ons en de Universiteit Twente”, zegt hij. “Dit centrum en onze wetenschap gaan echt helpen om rampen in de wereld te voorkomen.”

“In de jaren zeventig zag je dat er honderdduizenden mensen omkwamen bij grote stormen. Daarom zijn waarschuwingssystemen gebouwd. Vorig jaar was er een super storm, die de recordboeken inging. Toen waren er 124 doden. Nog steeds heel erg te betreuren, maar het is drie ordes van grootte kleiner dan decennia geleden. Dat zijn de soort oplossingen die we met dit centrum willen bouwen.”

Vacature: GIS-specialist in de Telecom en Media

Bij CGI zoeken ze regelmatig GIS-specialisten. Nu zijn ze op zoek naar een GIS-specialist voor in de Telecom en Media.

De originele vacature tekst staat https://cgi.njoyn.com/CGI/xweb/XWeb.asp?NTKN=c&clid=21001&Page=JobDetails&Jobid=J1021-2974&BRID=873479&lang=9 Hier kan je ook solliciteren. Onder de streep de originele vacature tekst


GIS Specialist – Telecom en Media

Categorie: Software Development/ Engineering

Regio/Locatie: Rotterdam, Zuid-Holland, Netherlands

Type dienstverband: Full Time

Functiebeschrijving:

Wat ga je doen?
Je houdt je bezig met het vertalen van stakeholder requirements (functionele en niet-functionele) naar functioneel/technisch ontwerp en werkt in zowel projecten, services als individuele detachering. Je ontwikkelt applicaties en definieert de testscenario’s samen met collega’s en onze klanten. Daarnaast automatiseer je systeem- en integratietesten (voorbereiden, uitvoeren en beheer/onderhoud).

Je gebruikt je GIS en productkennis om uitgebreide data analyses te doen op diverse GIS databronnen, samen met dataspecialisten. Door te vergelijken en relaties te ontdekken kan je voorstellen doen voor data-kwaliteit verbetering. Hiermee verbeter je de dienstverlening mogelijkheden van onze telecomklanten en draag je direct bij aan de betrouwbaarheid, snelheid en stabiliteit van netwerkdiensten aan hun eindklanten, zowel consumenten als bedrijven.

Wat breng je mee?
Voor onze Communications unit zijn we op zoek naar specialisten met 1 tot 5 jaar ervaring in GIS. Je hebt al ervaring met bijvoorbeeld applicatieontwikkeling, beheer en onderhoud en wilt graag een volgende stap zetten.

Nog belangrijker: Je beschikt over goede sociale en communicatieve vaardigheden, ziet kansen, bent proactief en leergierig om jezelf snel de klantprocessen én inhoudelijke producten eigen te maken.

Daarbij breng je mee:
• Een opleiding op HBO/WO niveau, waarbij diverse opleidingen passend zijn;
• Ervaring met GIS en data-analyse producten zoals bijvoorbeeld: Geo Spatial Analysis, GE Smallworld, ESRi, FME als ook Powercenter, PowerBI.
• Een gevulde rugzak waaruit je diverse vaardigheden kan gebruiken. Denk aan development in bijvoorbeeld Magik, C#, Java, als ook kennis van webservices (SOAP, REST) en bijvoorbeeld bredere kennis op Oracle, SQL, Windows Server, Linux.
• Ervaring met CI/CD tooling zoals bijvoorbeeld Git, Ansible, Jenkins, mUnit, Junit is een pre.
• Ervaring in de telecom, media of utility sector is een pre.
• Kennis van netwerk asset management is een grote pre.
• Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal

Waar kom je terecht?
Binnen onze Communications & Media unit. Dit marktsegment richt zich op alle grote telecom en mediabedrijven in Nederland. Al ruim 35 jaar is CGI wereldwijd actief in de communicatie industrie waarin we samenwerken met toonaangevende klanten en productpartners. Hierdoor kennen we de business én uitdagingen van telecom- en mediabedrijven en koppelen we dit aan onze IT-expertise. Samen met de andere professionals zet je in op de netwerk en service transitie naar nieuwe diensten en werkwijzen (agile, lean), en de totale digitale transformatie van onze klanten.

Telecom levert kritische dienstverlening voor de samenleving en in deze functie krijg je de kans om te werken aan de kern van deze maatschappelijk kritische infrastructuur. Zonder netwerken zou de maatschappij stilliggen en die netwerken moeten worden ontworpen, gebouwd, beheert, gebruikt. De applicaties die dat mogelijk maken zijn cruciaal voor telecom dienstverleners en CGI biedt je de kans om in dat domein te werken voor onze klanten.

Ons aanbod
We bieden je een vast contract, zodat je meteen baanzekerheid hebt. Daarnaast vinden wij het belangrijk dat iedereen bij ons zich eigenaar van zijn eigen werk voelt. Letterlijk eigenaar, want bij CGI krijg je de mogelijkheid om aandeelhouder te worden en zo mee te delen in onze successen. Verder vinden wij het belangrijk dat jij geïnspireerd blijft, de dingen doet waar jij warm voor loopt en je kunt blijven ontwikkelen. Via onze CGI Academy kun je allerlei relevante trainingen volgen. Wat we nog meer te bieden hebben: een plek in een leuk en hecht team waar we samen met elkaar de verantwoordelijkheid voor ontwikkeling bij onze klanten en medewerkers dragen. Een team waarmee we klantverwachtingen kunnen overtreffen en ons binnen en buiten CGI op de kaart kunnen zetten.

Samen werken we aan diversiteit
CGI is een bedrijf van en voor mensen. Wij hechten aan een veilige, diverse werkomgeving waarin iedereen zichzelf kan zijn. Wij streven naar inclusiviteit op de werkvloer, omdat wij ervan overtuigd zijn dat verschil in achtergrond – bijvoorbeeld in gender, etniciteit of leeftijd – meer en betere ideeën, perspectieven en ervaringen oplevert. Bij ons is iedereen van harte welkom.

Are you ready to Be part of our story?

Interesse?
Wil je meer informatie over de inhoud van de vacature? Neem dan contact op met Edwin de Vries (Director Consulting Services) via (06) 10411873 of via edwin.k.de.vries@cgi.com.

Vragen over de sollicitatieprocedure? Neem contact op met recruiter Jolanda Beelen via (088) 564 0000 of via jolanda.beelen@cgi.com.

Wat mag je van ons verwachten:

Bouw met ons aan je carrière

Het is een bijzondere tijd binnen de wereld van IT, de digitale transformatie zit in een versnelling. CGI heeft een schat aan kennis en praktische ervaring op het gebied van digitale transformatie. Zo helpen wij onze klanten belangrijke stappen te zetten op de weg naar hun digitale transformatie en bieden we onze professionals uitdagende carrièremogelijkheden.

Ons succes is gebaseerd op het talent en de betrokkenheid van onze professionals. Samen, als één team, staan we voor de uitdagingen en delen we de beloningen die gepaard gaan met de groei van CGI. Dit versterkt het gevoel van eigenaarschap, want al onze professionals delen mee in de waarde die wij gezamenlijk creëren.

Kom werken bij CGI én bouw samen met ons aan een van de grootste, onafhankelijke, IT en zakelijke dienstverleners ter wereld.

Bezoek voor meer informatie over CGI: www.cginederland.nl

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Wij bieden onze professionals een gelijkwaardige behandeling en gelijke carrièrekansen.

Meer informatie of vragen over de sollicitatieprocedure? Neem hiervoor contact op met de afdeling Recruitment via (088) 564 00 00.

Uitleg Digitale Stelsel Omgevingswet (DSO) keten in 11 stappen

Het Digitale Stelsel Omgevingswet (hierna DSO genoemd) maakt een belangrijk onderdeel uit van de Omgevingswet. Het is een landelijke voorziening waar je als bevoegd gezag op aangesloten moet zijn als de Omgevingswet in werking treed.

Het DSO bestaat uit een hele keten met de volgende onderdelen:

  1. Downloaden/wijzigen van Omgevingsplan
  2. Valideren van Plan
  3. Publiceren van wijziging
    1. a. Bekijken van plan via www.overheid.nl
    2. b. Bekijken plan vis DSO L.V. viewer
  4. Maken toepasbare Regel
  5. Verifieren toepasbare regel
  6. Publiceren Toepasbare regel
    1. a. Doorlopen check
    2. b. Doorlopen aanvraag
    1. a. Ontvangen en behandelen van aanvraag
    2. b. Terugkoppeling naar iniatiefnemer
  7. Aanvraag naar behandeldienst DSO
  8. Samenwerking aan aanvraag

Hieronder een video van de VNG waarbij in ongeveer 18 minuten goed en duidelijk de gehele keten uitgelegd wordt.

Geospatial World Forum

oktober 20, 2021 @ 8:00 am oktober 22, 2021 @ 5:00 pm

Geospatial World Forum 2021 is back with a mission to re-connect the supply and demand of geospatial capabilities across economic sectors through solution-based thematic programs, high-level roundtable meetings, workshops, trainings and various after-hours social functions.

GWF 2021 SECRETARIAT

Bekijk de site van Organisator

TAETS ART AND EVENT PARK

Hemkade 18 (Hembrugterrein)
Amsterdam – Zaanstad, Nederland
+ Google Maps

Extra middelen in Miljoenennota (2021) voor invoering Omgevingswet

Vorige week was de Miljoenennota en in de Miljoenennota zijn extra geld opgenomen voor de Omgevingswet. Er komt een bedrag van in totaal € 23 miljoen beschikbaar vanwege ‘meerkosten uitstel Omgevingswet’ voor de koepels van gemeenten, provincies en waterschappen en voor de rijkspartijen die de Omgevingswet moeten invoeren.

Waardering koepels

VNG, IPO en Unie van Waterschappen zijn blij met deze middelen. Ook zijn zij tevreden dat er extra middelen aan de begroting van het ministerie van BZK zijn toegevoegd voor het Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO). In de bestuurlijke overleggen in april en mei jl. hebben de koepels er bij de minister van BZK op aangedrongen zich hard te maken om dit geld beschikbaar te krijgen. Het DSO is helaas nog niet helemaal op orde.

Verkenning besteding

VNG, IPO, Unie van Waterschappen en Rijkspartijen verkennen op dit moment hoe het bedrag van 23 miljoen euro kan worden ingezet als stimulans voor een goede en tijdige invoering van de wet. Zij denken aan maatregelen die de implementatie van de wet op 1 juli 2022 extra ondersteunen, zodat het geld ten goede komt aan alle organisaties die de Omgevingswet moeten invoeren. Hierover komt in oktober meer duidelijkheid.

Extra ondersteuning oefenen

Om volgend jaar juli goed te kunnen starten met de Omgevingswet is oefenen met het nieuwe stelsel van het grootste belang. Door te oefenen kunnen gemeenten, provincies, waterschappen en rijkspartijen de kwaliteit van het DSO en de lokale content beproeven en de benodigde verbeteringen blootleggen. Met de extra middelen in de Miljoenennota kan het oefenen een impuls krijgen.

Eerdere claim

Dit voorjaar heeft de VNG een claim ter hoogte van 150 miljoen euro bij de minister van BZK neergelegd. Dit bedrag is bedoeld om de invoeringskosten van gemeenten incidenteel te compenseren in 2022. Deze claim is nog niet gehonoreerd en blijft daarom wat de VNG betreft onverminderd staan.

Digitale Stelsel Omgevingswet loopt vast op de digitale kaarten/werkingsgebieden

Nog steeds is er veel te doen om het Digitale Stelsel Omgevingswet (DSO). De omgeving lijkt nog steeds niet goed te werken. Op 9 september 2020 luidt een grote leverancier van Omgevinsgwet software bij Gemeente.nu de noodklok (https://www.gemeente.nu/ruimte-milieu/omgevingswet/digitaal-stelsel-omgevingswet-dreigt-in-te-storten/).

Nu blijkt (ook uit eigen ervaring) dat het DSO het lastig heeft met de Digitale Kaarten, ook wel werkingsgebieden genoemd. Zo lijkt het dat binnen 1 werkingsgebied de verschillende vlakken (GIS objecten) niet mogen overlappen. Ook loopt het DSO vast bij grote GIS-bestanden. En zoals de meeste GIS-specialisten weten neemt de bestand grootte bij GIS-bestanden snel toe.

De komende tijd wordt gekeken wat er mogelijk is om het werken met werkinsggebieden te optimaliseren, zodat het DSO toch kan gaan functioneren en de Omgevingswet op 1 juli 2022 in werking kan treden.

Lees hier het artikel https://www.gemeente.nu/ruimte-milieu/omgevingswet/omgevingswet-ict-loopt-vast-bij-digitale-kaarten/

Vacature: (Trainee) Systeembeheerder GEO provincie Flevoland

Belangrijk onderdeel van een GIS is natuurlijk het systeem. Belangrijk is dat de omgeving beheerd wordt en naar een systeembeheerder is de provincie Flevoland op zoek. U kunt reageren tot 10 oktober.

De vacature staat hier https://flevoland.easycruit.com/vacancy/2704303/167173?iso=nl


Ben jij op zoek naar een functie waarin je als trainee je gaat ontwikkelen als systeembeheerder GEO? Heb jij ervaring als systeembeheerder en wil jij je ontwikkelen tot specialist op het gebied van technisch beheer, innovatie en beveiliging binnen het vakgebied GEO ICT binnen provincie Flevoland? Lees dan verder.

Waar kom je te werken?

Je werk vanuit de eenheid Informatievoorziening (IV) binnen de afdeling concernzaken. De eenheid (29 fte) zorgt voor goed en veilig functionerende ICT-systemen en voor de ondersteuning van de realisatie van het uitdagende IT-portfolio van de provincie. De eenheid is in 2016 gevormd en bestaat uit 3 clusters: Beleid & architectuur, Informatiemanagement en Informatie- en communicatietechnologie. De eenheid is nog volop in ontwikkeling en beweging; waaronder de transitie van ICT-systemen naar de hybrid cloud. Er heerst een open en informele sfeer, gericht op het gezamenlijk klaren van de opgaven waar de afdeling voor staat.

Jouw toekomstige baan?

Als trainee werk je in het team ICT en volg je een opleidingstraject tot systeembeheerder GEO ICT. Door middel van het opleidingstraject wordt je een specialist met de volgende competenties:

  • Het bedenken, inrichten, beveiligen en opleveren van ICT systemen op basis van een hybrid cloud omgeving, zowel vanuit de dagelijkse werkzaamheden als projecten;
  • Je gaat projecten coördineren waarin externe partijen en leveranciers een rol spelen;
  • Je leert het optimaal benutten van de mogelijkheden van onze Hybrid Cloud datacenter omgeving;
  • Je wordt verantwoordelijk voor het inrichten van servers, opstellen en realiseren van technische ontwerpen en optimaliseren van nieuwe en bestaande systemen zodat de eindgebruikers tevreden zijn;
  • Je leert adviseren over in gebruik te nemen systemen, operationaliseren van GEO ICT vraagstukken en ontsluiten van de diverse applicaties;
  • Je leert schakelen en technisch afstemmen met de GEO ICT functioneel beheer team, applicatie gebruikers en betrokken leveranciers;
  • Je neemt de verantwoordelijkheid voor onze GEO ICT omgeving. De omgeving is nieuw en je mag mede de inhoud bepalen van de functie en hoe de omgeving ontwikkelt.

Wat breng je mee?

Je wilt je graag ontwikkelen als specialist op het gebied van GEO ICT als systeembeheerder. Daarnaast heb je onderstaand profiel:

  • HBO werk- en denkniveau (met een afgeronde opleiding richting (GEO) ICT of een direct vergelijkbare opleiding);
  • Je hebt werkervaring als systeembeheerder of in een direct vergelijkbare functie;
  • Je bent analytisch ingesteld, ambitieus, en leergierig. Daarnaast heb je inzicht in een technische ICT omgeving, pak je problemen graag op en wil je hierin een specialist worden.

Wat bieden wij jou

  • Een salaris van minimaal € 2.735,21 en maximaal € 3.907,44 (schaal 9) bruto per maand bij een 36-urige werkweek, afhankelijk van ervaring en opleiding;
  • Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals het Individuele Keuze Budget van circa 22% boven op je maandelijkse salaris, de mogelijkheid om extra vakantiedagen bij te kopen, een goede pensioenregeling, een laptop van de zaak en een NS Business Card;
  • Een opleidingstraject van twee jaar om je te ontwikkelen als systeembeheerder GEO ICT. Daarnaast ontvang je een persoonlijk opleidingsbudget van € 5.000;
  • In verband met flexwerken bieden wij jou een mobiele werkplek met passende middelen waardoor jij overal kan werken;
  • Je werkplek is op 2 minuten loopafstand van NS-station Lelystad.

Meer informatie en reageren

Wil jij je talenten graag inzetten bij provincie Flevoland? Reageer dan vóór 10 oktober 2021 via het sollicitatieformulier. Wil je eerst meer weten over deze vacature, dan kun je contact opnemen met Andy Bramall, Clustermanager ICT (0320-265770). 

Waterinfodag

september 14, 2021 @ 8:00 am 5:00 pm

De Waterinfodag is een congres, beurs en ontmoetingsdag. Voor medewerkers van waterschappen, Rijkswaterstaat, provincies, gemeenten, drinkwaterbedrijven, bedrijven en studenten. Er is een beurs met 60 exposanten, een actueel, aansprekend en breed congresprogramma en volop gelegenheid om te ntewerken. De Waterinfodag wordt sinds 2009 georganiseerd.

Waterschapshuis

Bekijk de site van Organisator

CONGRESCENTRUM 1931 – ‘S-HERTOGENBOSCH

Oude Engelenseweg 1
's-Hertogenbosch, 5222 AA Nederland
+ Google Maps

Cartografisch foutje in kaart NS-advertentie op treinstations

De NS maakt reclame op circa 150 stations voor het ‘Stationsommetje‘. Een erg leuk initiatief, helaas zijn er bij het maken van de kaart 2 foutjes ingeslopen. Beide in de provincie Zeeland.

De locatie van de steden Middelburg en Vlissingen zijn niet goed op de kaart terecht gekomen. Middelburg ligt op de kaart aan de kust en Vlissingen ligt niet meer in Nederland maar over de grens in België.

Gelukkig gaat het om een illustratieve kaart en geeft de NS aan dat ze de posters niet gaan vervangen. Vervelend, aan de andere kant is er nu wel wat extra aandacht voor het Stationsommetje.

07-09-2021

Vacature: Senior adviseur geo-informatie provincie Zuid-Holland

Ook hier weer een leuke vacature als adviseur geo-informatie. Dit keer gaat het om een vacature bij de provincie Zuid-Holland.

De originele vacature stond hier: https://werkenvoor.zuid-holland.nl/vacatures/senior-adviseur-geo-informatie-889769/ En voor het gemak en de volledigheid staat hieronder de originele vacature tekst.



Als provincie werken we aan belangrijke opgaves, bijvoorbeeld op het gebied van milieu, bereikbaarheid en het stimuleren van datagedreven beleid. Achter deze opgaves zit data en deze verwerken we in onze databases om zo de provincie en mogelijke aanpassingen goed visueel in kaart te brengen. Met behulp van simulaties en bestaande geo-informatie zijn we hiertoe in staat! Wil je jouw geo-kennis en expertise inzetten om onze data verder te vertalen naar concrete oplossingen? Bekijk dan de vacature!

Dit ga je doen

In deze functie ga je samen met jouw collega’s aan de slag met complexe geo-vraagstukken die je gaat vertalen naar oplossingen. Denk hierbij aan het verder in kaart brengen van de provincie met behulp van data en visualisatie. Als onze geo-ambassadeur ben je ons aanspreekpunt voor zowel in – als externe partijen als het gaat onze geo-dienstverlening en welke oplossingen we kunnen bieden. Verder promoot je onze afdeling bij de interne collega’s van de diverse vak afdelingen binnen de provincie. Dat zijn meestal beleidsafdelingen die je gevraagd en ongevraagd advies geeft over het gebruik van data.

Door jouw actieve houding ben je continu in gesprek met deze partijen, je inventariseert voor welke uitdagingen zij staan en vertaalt deze naar pasklare informatieproducten. Dit hoef je natuurlijk niet alleen te doen, er staat een enthousiast team voor je klaar en je krijgt de beschikking over de laatste versies geo/gis-software.

Naast deze adviserende taken vervul je de rol van coördinator bij verschillende projecten. Denk hierbij aan grote en complexe projecten, een nieuwe software release, updates en overige beheertaken. Je hoor het al: geen dag is dus hetzelfde.

Andere werkzaamheden waarmee je aan de slag gaat:

  • Als senior hou je het overzicht over de verschillende projecten en opdrachten;
  • deelnemen aan verschillende samenwerkingsverbanden op het gebied van geo zowel regionaal als landelijk;
  • het verder ontwikkelen van apps om het gebruik van geo-informatie nog toegankelijker te maken.

Tenslotte ondersteun je ook bij andere ambities van de afdeling informatica en automatisering (I&A) om verder te bouwen aan een datagedreven beleid.

Daar vertellen we je graag meer over tijdens het sollicitatiegesprek.

Dit maakt de functie interessant

  • Je werkt met laatste versies van geo/ gis software van ESRI op het gebied van geo;
  • je komt te werken in een professioneel, informeel en collegiaal team;
  • er is een ruim aanbod aan trainingen om jezelf verder te ontwikkelen.

Dit is jouw profiel

We zoeken een nieuwe collega met goed ontwikkelde adviesvaardigheden, ondernemerszin en een hands-on mentaliteit. Je vindt het daarnaast leuk om complexe vraagstukken om te zetten naar informatieproducten, durft out of the box te denken en bent proactief. Je houdt actief de trends en ontwikkelingen in de gaten rondom geo-informatie en weet deze op de juiste wijze in te zetten. Daarnaast vragen we:

  • bij voorkeur 4-5 jaar werkervaring als (senior) adviseur geo;
  • minimaal een afgeronde opleiding op hbo-niveau;
  • goede beheersing van de Nederlandse taal;
  • de software van ESRI, waaronder Arc-GIS en Arc-server kennen geen geheimen voor jou;
  • beschikking over uitstraling en overtuigingskracht;
  • ervaring en een gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen.

Het is een pré als je beschikt over de nodige ervaring binnen de overheid.

Dit bieden we

  • Salarisniveau: Salarisschaal 11
  • Maandsalaris: min. € 3.506 – max. € 5.008
  • Dienstverband: Tijdelijke arbeidsovereenkomst met uitzicht op vast, Vaste arbeidsovereenkomst
  • Minimum aantal uur: 32 
  • Maximaal aantal uur: 36

Ook krijg je een Individueel Keuzebudget (IKB) ter waarde van 22,37% bovenop jouw salaris. Dit kun je inzetten voor extra vrije tijd, studie of meer salaris. En niet onbelangrijk, je bouwt een goed pensioen op. We bieden je een persoonlijk ontwikkelbudget van € 5.000,- per 5 jaar aan. Ook kun je gebruik maken van ons interne trainingsaanbod van de PZH Akademie. Zo houd jij de regie op je eigen loopbaan. We werken nu nog thuis, maar in de toekomst hybride: deels vanuit huis en deels op het provinciehuis. Zo kun je je werkweek flexibel indelen. Er zijn nog veel meer interessante secundaire arbeidsvoorwaarden. Hier vertellen we je er graag meer over.

Hier ga je werken

De provincie Zuid-Holland is een informatie producerende en verwerkende organisatie. Om dit op een kwalitatief hoog niveau te kunnen realiseren zorgt de afdeling Informatievoorziening & Automatisering (I&A) voor het juiste gereedschap: ICT-systemen, infrastructuur, applicaties en bijbehorende ICT-ondersteuning. Daarnaast voert I&A regie over de informatievoorziening en is I&A adviseur van de organisatie hoe ICT ingezet kan worden bij het realiseren van de provinciebrede doelen en ambities. Het team waarin je werkt bestaat uit 20 collega’s die met veel enthousiasme en gedrevenheid zich inzetten voor de provincie en haar maatschappelijke uitdagingen.

Sollicitatieprocedure

De sollicitatiegesprekken vinden digitaal plaats via Teams. Wij houden de reacties tussentijds in de gaten zodat we bij een goede match direct een gesprek kunnen inplannen.

Heb je werkinhoudelijke vragen? Dan kun je contact opnemen met Michel Goudswaard, teamleider, via 06 - 11907649.

Heb je vragen over de sollicitatieprocedure? Dan kun je Ronald Groenewold, recruiter, bellen op 06 - 29641779.