Vacature: vaste GIS-specialist Gemeente Nieuwegein

Bij de gemeente zijn ze op zoek naar en GIS-specialist voor bepaalde tijd.

De originele vacature staat/stond hier https://www.nieuwegein.nl/bestuur-en-organisatie/organisatie/werken-bij-de-gemeente-nieuwegein/vacatures/GIS%20specialist

Gemeente Nieuwegein in ’t kort

Nieuwegein is een jonge, levendige stad met historische accenten. Een complete stad met veel ruimte en groen, uitstekende voorzieningen en moderne woningen voor ongeveer 63.000 inwoners. Nieuwegein ligt centraal en heeft eigen aansluitingen op de doorgaande autowegen A27, A2 en A12 en uitstekend openbaar vervoer.

De gemeentelijke organisatie is informeel en ambitieus. Met circa 550 medewerkers wordt gewerkt aan een toekomstbestendige en bedrijvige stad. Het prachtige, moderne en lichte Stadshuis staat in het levendige centrum van Nieuwegein met volop winkels in de buurt.

De lijnen in de organisatie zijn kort, er is een informele werksfeer en er is volop ruimte voor nieuwe ideeën en eigen initiatief. De bedoeling van de organisatie is om bij te dragen aan een bloeiende Nieuwegeinse samenleving.

De organisatiefilosofie kent de volgende uitgangspunten:

  • Wij werken vanuit de bedoeling.
  • Wij zijn één organisatie.
  • Wij vertonen eigenaarschap.

GIS specialist

Dienstverband: Vast contract, onbepaalde tijd
Werktijden: Fulltime
Contactpersoon: Hans Smit
Afdeling: Support
Sluitingsdatum: 25-03-21
Vaste formatie, 36 uur, schaal 9
Binnen de gemeente Nieuwegein vormen moderne informatietechnologie en een integere informatiehuishouding de belangrijke randvoorwaarden bij het waarmaken van onze ambities. Als GIS-specialist ben je hier een belangrijke schakel in. Jij zorgt voor het ontsluiten van data ter ondersteuning van beleidsvraagstukken en je draagt zorg voor het kaartmateriaal.

Wat ga je doen?
Dagelijks werk je nauw samen met de beheerders van de Geo-basisregistraties, beheerder Geo-informatie en processen en de adviseur Geo-informatie. Daarnaast ben je veel in contact met interne klanten. Als GIS-specialist binnen de gemeente Nieuwegein ben je het eerste aanspreekpunt als het gaat om kaart-aanvragen en data ontsluiting. Klanten van de verschillende afdelingen komen bij jou voor datagerichte producten en diensten. Voorbeelden hiervan zijn:-          Data ter ondersteuning van beleidsvraagstukken.-          Kaartmateriaal voor presentaties.-          Kaart-apps voor het up-to-date houden van achterliggende gegevens.Om klanten te ondersteunen ga je met ze in gesprek en adviseer je over de verschillende oplossingen en diensten die aan hun verwachting/vraag kunnen voldoen. Waar nodig zullen de oplossingen maatwerk vragen.

Producten en diensten
Binnen de gemeente wordt gewerkt met een interne GIS-viewer, waarin data uit verschillende bronnen te raadplegen is. Daarnaast worden er aparte web-apps ontwikkeld die data over een specifiek thema belichten. Zowel de interne GIS-viewer als de aparte web-apps zijn gebaseerd op  Open Source oplossingen zoals: Heron GIS-viewer, Open Layers, Geoserver en Mapproxy.Het is aan jou de taak om deze functioneel en op gegevensniveau up-to-date te houden. Door het gebruik van Open Source is ons applicatielandschap flexibel en aanpasbaar. Mocht je geïnteresseerd zijn in programmeren dan is het uitbreiden van de mogelijkheden van de kaart-apps en de interne GIS-viewer een leuke uitdaging. Ook als je nog helemaal geen programmeerkennis bezit is dit een goede kans om jezelf te ontwikkelen.Bijna elke product of dienst vraagt om goede data-preparatie en analyse, maar ook begrijpbare visualisaties. Deze verzorg je o.a. met de applicaties FME en QGIS. Er wordt niet alleen van je verwacht dat je vaardig bent in het gebruik van deze applicaties, maar ook dat je bereidt bent je te verdiepen in de mogelijkheden om deze breder in te zetten binnen de gemeente. Voor het automatiseren van taken wordt er gebruik gemaakt van FME-server.

De Afdeling
De afdeling Support is verantwoordelijk voor een groot deel van de bedrijfsvoering in de gemeentelijke organisatie en bestaat uit 4 teams, te weten; Vastgoed, Interne Dienstverlening, Beheer & Uitvoering en Regie & Advies.De ondersteuning aan de organisatie geven wij vorm vanuit onze afdelingsmissie:Wij zijn er trots op dat wij gewaardeerd worden om onze professionele dienstverlening, waardoor we met plezier ons werk doen.Je herkent ons aan een klantgerichte houding en een proactieve opstelling. Wij hebben oog voor innovatie en verbinding met onze omgeving.

Wat wij van je vragen
Je hebt minimaal een hbo werk- en denkniveau op het vlak van Geo-informatie of een gerelateerd vakgebied. Je hebt ervaring met Geo-applicaties en specifiek met FME, QGIS en/of Arcgis. Kennis van FME-server is een pré. Ook ben je bekend met verschillende opslagmethodes van ruimtelijke gegevens, kun je overweg met relationele databases en heb je basiskennis van SQL. Kennis van de Geo-informatie-architectuur en de bijbehorende standaarden is een pré.Je bent resultaatgericht met een gevoel voor zakelijkheid. Ook ben je communicatief vaardig, klantgericht en dienstverlenend. Je bent bereidt om de ontwikkelingen met betrekking tot Geo-ICT, landelijke Geo-standaarden en de ontwikkelingen op het vlak van het stelsel van basisregistraties te volgen en mee te denken over de invulling hiervan bij de gemeente Nieuwegein.

Wat krijg je van ons?
Je gaat werken voor een veelzijdige stad. We zijn trots op onze historie, terwijl we de blik stevig op de toekomst richten. De organisatie staat open voor jouw ideeën en de lijnen zijn kort, ook richting de bestuurders. Dat zie je terug in ons moderne, open Stadshuis. Daar maken we graag een plek voor jou. Verder hebben we voor je:een salaris van maximaal 4.048,- (schaal 9);na één jaar een vast contract;een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% van je bruto salaris dat je vrij kunt besteden aan de beschikbare doelen, passend bij jouw persoonlijke wensen;een professionele werkomgeving waar we aandacht hebben voor jouw persoonlijke ontwikkeling;de mogelijkheid om thuis te werken (of op één van onze andere locaties);prima secundaire arbeidsvoorwaarden.

Meer weten en/of solliciteren?
Wil je meer weten over deze functie en hoe het werken is bij de gemeente Nieuwegein? Neem dan contact op met Hans Smit, teamleider Beheer & Uitvoering, op telefoonnummer 06-50088153. Voor intern:Je kunt tot en met woensdag 24 maart 2021 reageren op deze vacature.Voor extern: Vanaf donderdag 25 maart 2021 worden alle binnengekomen sollicitaties bekeken en beoordeeld. Wacht dus niet te lang met solliciteren op deze uitdagende baan! Deze vacature is intern en extern tegelijk opengesteld. Interne kandidaten worden in deze procedure als eerst bekeken en beoordeeld.

De eerste gesprekken zullen plaatsvinden op donderdag 1 april 2021.

Maatregelen coronavirus
De gemeente Nieuwegein volgt de richtlijnen van het Rijk en het RIVM om verspreiding van het coronavirus (COVID-19) tegen te gaan. Binnen deze kaders maken we afspraken over de sollicitatieprocedure waar we ons allemaal goed bij voelen. Dit kan betekenen dat het sollicitatiegesprek online wordt gevoerd of in een grote zaal in het Stadshuis. Solliciteer vooral op deze vacature. We verwelkomen je graag als nieuwe collega! Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *